dinsdag 8 maart 2016

Eerste mening over Overspel

Vorige zaterdag liet ik jullie mijn nieuwe buit van de bieb zien. Wat doe ik dan natuurlijk... onmiddellijk een nieuw boek ter hand nemen. Niet erg slim want de andere boeken moeten sneller terug naar de bibliotheek, maar het is sterker dan mezelf :). Dus vandaag wil ik het even over Overspel van Tatiana de Rosnay hebben. Heel veel tijd heb ik niet, maar ik wil toch al mijn eerste mening verkondigen :).

Korte inhoud

De flaptekst deelde ik vorige week al met jullie en die kun je hier nog nog eens opnieuw lezen. Overspel handelt over een vrouw die in een heel beschermd milieu leeft. Ze doet vooral het huishouden en zorgt ervoor dat haar man een fijn bestaan heeft. Hélène cijfert zich echter zelf volledig weg in het teken van het gezin. Wanneer ze een zieke vriendin gaat bezoeken, ontmoet ze een vreemdeling. Ze vindt het allemaal wat bizar, maar voelt zich toch gedwongen om de man terug op te zoeken. Er is een soort aantrekkingskracht waar ze geen vat op heeft. Uiteindelijk belandt de deftige huisvrouw met de passionele Serviër in bed. Heel even lijkt het op een sprookje vol lust, maar daar komt heel snel een einde aan.

Mijn eerste mening

Het is niet de eerste keer dat ik een boek van Tatiana de Rosnay lees. Het eerste boek van haar was het alom bekende 'Haar naam was Sarah' en daarna volgden er nog een paar. Ze verdween de afgelopen tijd echter wat uit beeld en daarom staat op mijn nieuwe blog nog niets over deze indrukwekkende schrijfster. Ik heb tot nu toe namelijk altijd genoten van haar verhalen. Oké, 'Haar naam was Sarah' is buiten categorie, maar ook 'Kwetsbaar', 'Het appartement' en 'Onvoltooid verhaal' heb ik van begin tot eind met heel veel plezier gelezen.

Daarom vind ik het ongelooflijk dat de Rosnay er alweer in slaagt om me vanaf hoofdstuk één opnieuw mee te nemen. Oké, de Rosnay heeft al wat krediet bij mij opgebouwd, maar toch. Ik vind het boek na een paar hoofdstukken alweer goed (tot keigoed ;)) en ik wil heel erg snel verder lezen. Tippen aan 'Haar naam was Sarah' is heel moeilijk en dat hoeft ook helemaal niet. Dat boek greep me zodanig aan dat het eigenlijk nog altijd onder mijn vel zit en dat is niet voor elk boek nodig. Stel je voor... Dan is slapen en zelfs gewoon leven wellicht niet zo simpel. Maar ze heeft me getriggerd en daar slaagt niet elke schrijver op zo'n korte tijd in. Verwacht dus maar gauw een volledige recensie van dit boek op Gietjes Boekies en Movies!


Bronnen:
* https://www.bol.com/nl/p/overspel/9200000025876599/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten