woensdag 6 januari 2016

Vijf minuten voor jezelf met de ander, een korte intro ;)

Januari, tijd voor goeie voornemens! Ik moet zeggen, ik heb er een haat-liefdeverhouding mee. Het is fijn om er even over na te denken en een aantal werkpunten naar voor te schuiven, maar het is nu niet zo dat ik er een lijstje van bij hou (terwijl dat toch een half mirakel is voor een lijstjesmadam als ik) :).

Ik weet wel dat ik mijn drie blogjes (weer) helemaal op de rails wil krijgen en ik wil nog werk maken van een vierde (en wellicht laatste) webstekje. Ik zal er nog niet te veel over vertellen want dat zal voor de komende weken zijn en trouwens, het zal niets met boeken te maken hebben. Bij deze liggen jullie er dus waarschijnlijk niet wakker van!

Tijd voor jezelf


Het feit dat ik nog met een vierde 'Gietjes....' in mijn hoofd zit, doet me ook beseffen dat ik niet te gek mag gaan doen. Pas op, er zijn genoeg mensen rondom mij die me helpen om de meest zotte ideeën uit mijn hoofd te praten en daar ben ik heel erg blij om! Maar ik weet dat ik ook soms tijd voor mezelf moet inlassen. Schrijven is wel al tijd voor mezelf. Procentueel gezien is dat over het ganse jaar echter meestal over mijn werk en dus geeft dat ook niet altijd een innerlijke rust. Daarom ben ik altijd op zoek naar andere manieren om te ontspannen en even alles los te laten. Ik kan dat al door een warm bad en/of een goed boek (wat deze blog weer ten goede komt ;)) en ik wil dat dit jaar ook weer kunnen door wat meer te sporten! In het voorjaar van 2015 kon ik vijf kilometer lopen, maar ik vrees dat dit na de bourgondische dagen (en te schaarse trainingen, oké) er nu niet meer in zit. Bij deze voornemen nummer 2!

Voor die innerlijke rust ben ik steeds op zoek naar nieuwe ideeën en dat brengt me (eindelijk) tot het eigenlijke onderwerp van vandaag. Op nieuwjaarsdag vertelde ik jullie over mijn Buit van de bieb, maar ik had in het begin van de kerstvakantie ook al een bezoekje gebracht aan mijn favoriete openbare gebouw. Toen bracht ik een boek van Jeffrey Brantley & Wendy Millstine mee. Vijf minuten voor jezelf met de ander trok me aan omdat ik die innerlijke rust ook samen met mijn wederhelft wil vinden. Hij is trouwens een moeilijke slaper en heel veeleisend voor zichzelf (wij zijn echt wel een duo hoor!) waardoor ik de kneepjes van het vak wil leren om hem op allerlei soorten manieren te laten genieten van het leven.

Een boek vol tips


Blijkbaar bestaat het boek Vijf minuten voor jezelf (zonder de ander dus) en dat zal ik zeker ook eens meebrengen van de bieb als dit exemplaar natuurlijk aanslaat. Ik moet zeggen dat de flaptekst en de info op het net mij iets te zweverig lijkt, maar ik geef een boek altijd het voordeel van de twijfel. Oordelen alleen op het uiterlijk doe ik nooit! Al vond ik mijn vriend natuurlijk meteen de allermooiste ;).

Het boek handelt over meditaties en laat dit nu iets zijn waar ik eigenlijk helemaal niets over weet. Ik heb geen spirituele vrienden of familie en zelf las ik eerder ook nog geen boeken rond dit onderwerp. Uiteraard maakt dit me weer nieuwsgierig. Ik vind dat je niet genoeg kunt uitproberen en lezen. Een mens kan er maar rijker van worden en op die manier is het ook makkelijker om een mening te vormen. Niets erger dan iemand die uit zijn nek lult (sorry voor mijn woordkeuze) en die eigenlijk niets van het onderwerp af weet.


Bon, ik merk dat ik hier al heel veel heb geschreven, maar eigenlijk nog niet tot het boek ben toe gekomen. Daarom knip ik dit blogberichtje in twee en vertel ik je binnenkort zeker wat meer over wat ik al van Jeffrey en Wendy heb geleerd.

Tot gauw en denk aan je goeie voornemens! 
(of catalogeer ze bij niet vol te houden)


Bron:
* http://www.bol.com/nl/p/vijf-minuten-voor-jezelf-met-de-ander/1001004006515669/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten