zaterdag 12 november 2016

'Het zijn uiteindelijk maar tieten'

Ik was mijn post aan het opruimen en bladerde heel snel doorheen 'De Streekkrant'. Daar kwam ik het volgende boek tegen...



Radio- en tv-presentatrice Ann Reymen amputeerde haar borsten preventief omdat ze drager is van een erfelijk borstkankergen. Haar moeder overwon de ziekte, maar Ann wil het risico dat ze zelf in de greep van de kanker valt, zo klein mogelijk houden. Daarom ging ze net als haar zus onder het mes en vertelt ze in 75B haar verhaal.

Ik had dit boek vroeger wellicht ook al op mijn mustreadlijst gezet, maar sinds er bij mijn nicht in 2015 ook borstkanker werd vastgesteld, ben ik me nog meer in het onderwerp gaan interesseren. Gelukkig zijn de zwaarste operaties ook bij haar al achter de rug en kan ze samen met haar gezin terug vooruit kijken. Ik blijf mee duimen, nichtje! En bij deze wens ik je - hoe toevallig eigenlijk - nog een heel gelukkige 31ste verjaardag! x


Bron:
http://www.horizon.be/boek/?T_ID=9272

Geen opmerkingen:

Een reactie posten