dinsdag 19 januari 2016

Op zoek naar Nemo!

Mijn eerste filmverslag was er eentje rond Sissi en dat kon je hier lezen. Ik hield het in de voorbije kerstvakantie echter niet bij een klassieker voor volwassenen, ik waagde me ook aan een animatiefilm. Het was al veel langer het plan om ook af en toe eens zo'n film mee te pikken, maar het kwam er maar niet van. De dochters van mijn broer zijn er dol op en ook mijn vriend kan het wel smaken waardoor ik ook wel geprikkeld werd. Daarnaast kan het ook handig zijn voor mijn job. Zoals sommigen onder jullie wel weten, geef ik les op een lagere school en ook al kijken kinderen misschien al vaak tv, sommige animatiefilms zijn wel handig in welbepaalde lessen. Door er zoveel mogelijk zelf te bekijken, kan ik heel wat dingen in de toekomst misschien aan de hand van een filmfragment verduidelijken.

Het werk dus als insteek, maar uiteindelijk toch wat ontspanning en laat dat net zijn wat ik af en toe wel eens nodig heb :). Uiteindelijk bekeek ik de film al een tijdje geleden, maar ik kwam er niet toe om er een verslagje over te maken. Over welke prent heb ik het? Finding Nemo!

In de onderstaande video kun je de officiële trailer uit 2003 zien...



Algemene gegevens

Regie: Andrew Stanton, Lee Unkrich
Producent: Graham Walters
Scenario: Andrew Stanton, Bob Peterson, David Reynolds
Hoofdrollen: Albert Brooks, Ellen DeGeneres, Alexander Gould
Muziek: Thomas Newman, Robbie Williams
Speelduur: 100 minuten
Taal: Engels
(bron: Wikipedia)

Korte inhoud

Marlin en Coral lijken een rijk gevuld leven tegemoet te gaan. Ze worden straks immers de trotse ouders van heel wat anemoonvissen. Het geluk is echter van korte duur want in het begin van de film wordt Coral samen met heel wat van het toekomstige nageslacht opgegeten en Marlin blijft met een ongeboren vis (in een eitje) achter. Hij besluit hun zoon Nemo te noemen. Coral had hem immers al verteld dat zij dat een mooie naam vond.

Wanneer Nemo groot genoeg is, moet Marlin zijn zoon naar school brengen. Hij vindt het echter heel erg moeilijk om Nemo achter te laten en dat is de kleine anemoonvis wel een beetje zat. Nemo vindt dat zijn papa overdrijft en tijdens een ruzie wordt Nemo gekidnapt door een duiker.

Marlin wil kost wat kost zijn zoon terugvinden en komt tijdens zijn zoektocht de gekke Dory tegen. Zij vergeet nogal veel en is soms een blok aan Marlin zijn been, maar toch doen ze een poging om Nemo uit de handen van Darla te redden. Dit kleine meisje is immers helemaal niet zo zachtaardig met vissen...

Uitsmijter

In 2016 komt er een vervolg op 'Finding Nemo' en dit in de vorm van 'Finding Dory'. Wil je al enkele beelden bekijken, dan kan dat hier.

En de trailer (Nederlands ondertiteld) zie je hieronder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten