zaterdag 5 december 2015

Een eerste auteur op mijn nieuwe blog!

Ik had afgelopen week al heel wat ideeën om hier uit te werken dus stel ik voor om gewoon de koe bij de horens te vatten en eraan te beginnen :). Daarom val ik meteen met de deur in huis en heb ik het vandaag over de schrijfster Corina Bomann.

Hoe ik bij deze naam kom? Heel erg simpel eigenlijk. Ze staat op het boek in mijn nachtkastje geschreven! Misschien kennen jullie deze Duitse dame al, ik had er echter nog nooit van gehoord.
Corina Bomann leeft in Berlijn, maar trekt zich grote delen van het jaar terug op het platteland van haar thuisland. Op die manier kan ze zich rustig verdiepen in het schrijven van romantische verhalen.

Ze werkte eerst een tijd als tandartsassistente, maar wijdde zich daarna volledig aan haar schrijverscarrière. In 1999 gaf ze voor het eerst iets uit en daarna schreef ze heel wat verschillende romans. Er zijn echter nog niet zoveel boeken vertaald naar het Nederlands. Pas haar negende werk verscheen in onze taal en dat was 'De jasmijnzussen'. Als ik de reviews op het net mag geloven, bleek dat meteen een schot in de roos.

Aangezien ik dit opzoekwerk pas na mijn bibliotheekbezoek deed, heb ik niet 'De jasmijnzussen' meegebracht, maar wel 'De maneschijnsonate'. Dit is het meest recente boek van Corina Bomann. Als het me bevalt dan werk ik onderstaande boekenlijst zeker af.

Boekenlijst

De onderstaande Nederlandstalige boeken werden allemaal:
  • vertaald door Lilian Caris
  • uitgegeven door Boekerij


Het vlindereiland (uitgegeven in 2014 - 456 pagina's - ISBN: 978 9022570951)

Flaptekst: Een oud huis, een brief uit het verleden, een familiegeheim…

Nadat Diana’s huwelijk op de klippen is gelopen, ontfermt ze zich over de nalatenschap van haar favoriete tante in Engeland. In haar laatste woorden heeft haar tante Diana gesmeekt een lang bewaard familiegeheim te ontsluieren.

Diana volgt de aanwijzingen die haar tante heeft achtergelaten en doet volkomen onverwachte ontdekkingen over haar voorouders. De sporen van het verleden leiden haar naar een exotisch eiland. Daar gaat een wereld vol nieuwe ervaringen en gevoelens voor haar open. Ze stuit op een bitterzoete voorspelling die het lot van haar familie voor altijd veranderde, en een verboden liefde die nooit ophield te bestaan…


De maneschijnsonate (uitgegeven in 2015 - 432 pagina's - ISBN: 978 9022574188)

Flaptekst: Sumatra, 1902. De rijke landeigenaar Paul ontmoet de knappe, veelbelovende violiste Rose. Het is liefde op het eerste gezicht, maar kort na het begin van hun ontluikende affaire verdwijnt Paul spoorloos. Dit heeft grote gevolgen voor het leven en de carrière van Rose: ze zal nooit meer vioolspelen.

Berlijn, 2009. Lilly krijgt een prachtige oude viool in handen. Als ze op zoek gaat naar de geschiedenis ervan, blijkt die verbonden te zijn met haar eigen familiegeschiedenis…






De jasmijnzussen (uitgegeven in 2015 - 448 pagina's - ISBN: 978 9022573501) 

Flaptekst: Modefotografe Melanie Sommer is net terug van een werkreis naar Vietnam, het land van haar voorouders, als ze te horen krijgt dat haar verloofde Robert onderweg naar huis een auto-ongeluk heeft gehad en in coma is ­geraakt. Ten einde raad zoekt ze haar overgrootmoeder Hanna op.

Hanna merkt hoezeer haar kleindochter met haar lot worstelt en begint voor het eerst iets te vertellen over haar eigen leven. Over haar dramatische jeugd in het exotische Saigon, over het schitterende Berlijn van de jaren twintig en de grote liefde die ze daar vond, over de moeilijke tijden tijdens de oorlog en de nieuwe start die ze daarna maakte als hoedenontwerpster in Parijs.

Hanna heeft veel verloren, maar ook oneindig veel gewonnen. Als Melanie dat beseft, weet ze dat haar beste tijd nog steeds voor haar ligt.


Bronnen:
* http://www.jugendbuch-couch.de/interview-mit-corina-bomann.html
* http://boekerij.nl/
* de boeken van Corina Bomann

Geen opmerkingen:

Een reactie posten